واکسن مشترک ایران و کوبا یکی از شاهکارهای تولید واکسن کووید ۱۹ می‌شود

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
واکسن مشترک ایران و کوبا

علیرضا بیگلری ; با اشاره به حضورش در کوبا در راستای پروژه مشترک تولید واکسن کرونا با این کشور اظهار کرد: ایران یکی از باسابقه ترین کشورهای منطقه در امر ساخت واکسن است و انستیتو پاستور نیز نشان داده که نخستین موسسه‌ای است که در خاورمیانه اقدام به تولید واکسن کرده است.

وی افزود: سالهاست که واکسن‌های ایرانی در داخل مرزها تولید شده و می‌توان گفت که قریب به اتفاق ایرانی‌ها یکی از واکسن‌های انستیتو پاستور را دریافت کرده و در بدنشان تزریق شده است.

رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه تجربه بسیار خوبی در انستیتو پاستور و رازی در امر واکسن سازی در داخل کشور وجود دارد، ابراز کرد: حدود ۴۰ سال پیش نوع و روش تولید واکسن تغییر پیدا کرده و واکسن‌های با فناوری زیستی ساخته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تنها کشوری که به ایران تکنولوژی واکسن داده کوبا است عنوان کرد: حدود دودهه پیش تکنولوژی ساخت واکسن هپاتیت B به انستیتو پاستور ایران منتقل شده است که درصد بسیار بالایی از ایرانی‌ها این واکسن را دریافت کردند.

بیگلری بیان کرد: با ورود فناوری ساخت واکسن هپاتیت B از کوبا به ایران نه تنها ایران توانایی ساخت واکسن با فناوری زیستی را پیدا کرد، بلکه این صنعت در داروسازی ایران نیز شکل گرفت. به طوری که اولین گروهی که در کوبا آموزش دیدند همان هایی بودند که علاوه بر تولید واکسن داروهایی با این تکنولوژی را تولید کردند.




برچسب‌ها: آسمانی ها,واکسن,کووید19,ایران,کوبا

تاريخ : سه شنبه 23 دی 1399 | 10:10 | نویسنده : سعید علوی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • مرگ چت